Over Audax

/Over Audax
Over Audax 2018-07-18T08:48:43+00:00

Audax

Audax is een media- en logistiek concern waarvan de wortels teruggaan naar 1958. Gemiddeld 896 FTE’s (2017) realiseren een omzet van ruim € 227,5 miljoen. De focus ligt op logistieke activiteiten in stedelijke gebieden en de uitbouw daarvan. Het accent ligt op distributie van tijdschriften en e-fulfilment.

Audax is een onderneming die zich, in de breed­ste zin van het woord, richt op het uitgeven, vermarkten, verspreiden en verkopen van printmedia en andere producten en diensten. Audax is actief in de gehele keten: van het creëren van content tot aan de verkoop aan de consument.

Audax stelt samenwerking met derde partijen en verbreding van logistieke activiteiten centraal. Dit is, net als kostenbewuste distributie, verbreding van aanbod op high traffic verkooppunten en het creëren van sterke tijdschriftenmerken via verschillende mediakana­len, te herleiden uit onze kernwaarden: Klantgerichtheid en Ondernemerschap.

De distributieactiviteiten worden onder twee merken uitgevoerd: Betapress en Van Ditmar.

Tijdschriften- en krantendistributie wordt uitgevoerd door Betapress. Van Ditmar bundelt alle boekactiviteiten binnen Audax, in het bijzonder de nog altijd groeiende import en distributie van het Engelstalige boek.

Audax Logistiek & Distributie verzorgt de gehele logistiek in Nederland en België voor zowel de eigen Audax bedrijven als voor externe klanten.

Winkelketen AKO richt zich op voornamelijk high-traffic locaties-waaronder Schiphol, NS-stations en filialen als Bijenkorf- op de verkoop van kranten, tijdschriften en boeken en verbreedt zijn assortiment steeds meer met gemak- en cadeau­artikelen.

Audax Media & Communicatie richt zich met zo’n 15 tijdschrifttitels en e-commerce-activiteiten vooral op vrouwen met titels als Weekend, Vriendin, Party, Royalty en Glossy. Ook HP/De Tijd maakt onderdeel uit van het portfolio.

Op de Belgische markt is Audax actief met distributeur Imapress.

Audax onderzoekt pro-actief hoe via partnerships de strategie sneller en rendabeler gerealiseerd kan worden door samenwerking met externe partijen maar ook tussen de werkmaatschappijen.