Audax wint twee Mercurs Awards 2019

Tijdens de uitreiking van de Mercurs Awards 2019 op donderdag 12 december in het DeLaMar Theater in Amsterdam sleepte Audax twee prijzen in de wacht. De Vriendinnen Speeddate, initiatief van Weekblad Vriendin en VriendinnenOnline, is tot Event van het Jaar bekroond. De onbemande AKO-winkel op Schiphol (Grab, scan and fly) is uitgeroepen tot Tijdschriftenretailer van het Jaar.

Hartverwarmend initiatief
De Event van het Jaar Award werd met veel trots in ontvangst genomen door de initiatiefnemers van de Vriendinnen Speeddate, Vriendin-hoofdredactrice Renske Veldhoff en Lize Mast van VriendinnenOnline. De jury prijst de Vriendinnen Speeddate als originele oplossing voor een groot taboe, en noemt dit initiatief om vrouwen te helpen met het vinden van waardevolle vriendschappen en nieuwe vriendinnen ‘heart breaking’: het evenement is innovatief, past in de huidige tijdgeest en heeft als resultaat een betere band met de doelgroep en grotere brand awareness, aldus de jury.


Team van Vriendinnen Speeddate viert feest (vrij te gebruiken o.v.v. credits: Iris Duvekot)

Wereldwijde primeur
De Aldipress Tijdschriftenretailer van het Jaar Award werd in ontvangst genomen door Marieke van Wandelen, Hoofd Marketing & Communicatie Audax. De jury roemt de onbemande AKO op Schiphol vanwege de positieve impact die de winkel heeft op tijdschriftretailerschap van de toekomst. De onbemande AKO op Schiphol is de eerste retailer ter wereld die voorziet in de behoefte aan gemak en snelheid bij het kopen van een magazine via een onbemande winkel. Een vernieuwend en rendabel concept, dat bijdraagt aan nieuwe kansen binnen de krimpende tijdschriftenmarkt.


Team AKO onbemande winkel neemt prijs in ontvangst (vrij te gebruiken o.v.v. credits: Iris Duvekot)

Casper de Nooijer, CEO Audax: “Dat Audax flink in beweging is, is geen geheim. Deze twee prijzen zijn voor mij opnieuw een bevestiging dat de door ons ingeslagen weg de juiste is: met sterke merken, bevlogen professionals, creatieve initiatieven met oog voor het maatschappelijk belang en toekomstbestendige toepassingen. Ik ben trots op de initiatiefnemers en teams achter de Vriendinnen Speeddate en AKO’s onbemande winkel, en wil hen bedanken voor de enthousiaste inzet en daadkrachtige uitvoering.”

 

Over Audax Groep B.V.

Audax is voor de producent van alledaagse artikelen – van huishoudproducten tot tijdschriften – de slimme snelweg naar de consument via verkooppunten, distributiepunten én media. Audax helpt fabrikanten, groothandels en importeurs van alledaagse artikelen met research, logistiek en distributie. Audax weet waar in Nederland en België een product de grootste kans van slagen heeft, zowel fysiek als online. Audax levert bijna dagelijks aan zo’n 1.000 eigen winkelpunten en 4.500 andere retailers, en zeer frequent aan 3.000 buurt- en distributiepunten. De winkelpunten van Audax zijn onder andere  AKO, The Read Shop, Marskramer, Plantage, Toys2Play, Schiphol, treinstations en de boekenwinkels van de Bijenkorf. En ook via de post weet Audax de consument te bereiken.

Audax heeft een eigen mediaportfolio, zowel on- als offline, goed voor ruim 3 miljoen lezers per maand in Nederland en België. De mediatitels, waaronder Weekend, Vriendin en Santé, zijn voor de producent van alledaagse artikelen ideale podia om de gemaksproducten bij de doelgroep onder de aandacht te brengen. Door deze sandwichformule brengt Audax – met meer dan 700 fte, werkzaam in de hele keten – voor zijn zakelijke klanten alle voorwaarden om duurzaam te kunnen verkopen bij elkaar.

 

Niet voor publicatie: neem voor meer informatie, interviewverzoeken en rechtenvrij beeld contact op met Coebergh Communicatie & PR, Maartje Meijer, Leidsegracht 38-40, 1016 CM Amsterdam, T (020) 470 87 87 en E maartje@coebergh.nl