Audax Groep installeert Raad van Commissarissen

Logistiek retailer Audax Groep installeerde vandaag haar Raad van Commissarissen. Het nieuwe gremium wordt voorgezeten door Joop Brakenhoff. Daarnaast hebben ook Femke de Leeuw, Jan Brouwer, Luc van Os en Ingrid Faber zitting in de raad.

Joop Brakenhoff is Group Director Internal Audit bij internationaal telecommunicatieconcern Veon. Eerder bekleedde hij senior managementposities bij onder andere Heineken en Ahold. Femke de Leeuw – telg uit de familie die Audax grootmaakte – is eigenaar van Blicon Beveiligingen. Zij is daar sinds 2010 directievoorzitter. Sinds 2007 is zij bovendien eigenaar van Al-Beveiliging. Bij Audax was zij enige tijd manager Communicatie. Jan Brouwer is voormalig directievoorzitter van Plus Supermarkten en doorgewinterd toezichthouder. Zo was hij commissaris bij onder meer Schiphol NV en Wehkamp.nl. Momenteel heeft hij onder meer zitting in de Raad van Commissarissen van Intergamma en Royal A-ware. Luc van Os nam recent afscheid als bestuursvoorzitter van uitgeversconcern Hearst Netherlands. Hij werkte de afgelopen vierentwintig jaar voor het concern en de rechtsvoorgangers Lagardère Active en Quote Media en was daar de laatste twaalf jaar topman. Ingrid Faber is mede-eigenaar van de Faber Halbertsma Group, Europees marktleider op het gebied van duurzame verpakkingsproducten en van oorsprong een familiebedrijf. Zij staat er sinds 2006 aan het roer. Faber is expert op het gebied van logistiek en een zeer ervaren toezichthouder. Zo was zij onder meer commissaris bij Jaarbeurs Utrecht en Raad van Toezicht bij TNO. Momenteel heeft Faber zitting in de Raad van Commissarissen van Koninklijk Paardekooper Group.

Hubert de Leeuw, voorzitter van de Raad van Bestuur en voorzitter van de Aandeelhouders van Audax Groep: “Wij hechten aan sterke checks and balances binnen de organisatie. De samenstelling van onze Raad van Commissarissen – divers en met een schat aan ervaring – garandeert professioneel en accuraat intern toezicht en biedt het bestuur van de organisatie bovendien een solide klankbord.”

 

 

Over Audax Groep B.V.
Het familiebedrijf Audax is al bijna 75 jaar dienstbaar aan uitgevers. Anno 2020 helpt het tevens fabrikanten, groothandels en importeurs van alledaagse artikelen met research, logistiek en distributie. Audax is voor de producent van alledaagse artikelen – van huishoudproducten tot tijdschriften – de slimme snelweg naar de consument via verkooppunten, distributiepunten én media – en weet waar in Nederland en België een product de grootste kans van slagen heeft. Zowel fysiek als online. Audax levert bijna dagelijks aan ruim 170 eigen winkelpunten, 880 franchisewinkels en in totaal 5.400 buurt- en distributiepunten, waaronder verschillende retailers. De winkelpunten van Audax zijn onder andere AKO, Bruna, The Read Shop, Marskramer, Plantage, Toys2Play, Schiphol, treinstations en de boekenwinkels van de Bijenkorf. Ook via de post weet Audax de consument te bereiken; met een eigen mediaportfolio van 11 titels (waaronder Weekend, Vriendin en Santé) goed voor ruim 3 miljoen lezers per maand in Nederland en België. Dit zijn ideale podia (zowel online als offline) om de gemaksproducten onder de aandacht te brengen. Door deze sandwichformule voor zakelijke klanten brengt Audax – met bijna 1.300 fte, werkzaam in de hele keten – alle voorwaarden om duurzaam te kunnen verkopen bij elkaar.