Inkoper niet-handelsgoederen

//Inkoper niet-handelsgoederen

Ben jij de ‘spin in het web’ tussen onze organisatie en onze leveranciers? Zorg jij ervoor dat onze organisatie van optimale inkoopcondities gebruik kan maken waarbij de kwaliteit en service niet uit het oog wordt verloren? Als je het dan ook nog eens leuk vindt om in een dynamische omgeving te werken waar elke dag anders is, lees dan zeker verder! Voor onze kantoren in Gilze en Amsterdam zijn wij per direct op zoek naar een:

Inkoper niet-handelsgoederen
40 uur per week, standplaats Amsterdam

De functie

In deze zelfstandige functie ben je verantwoordelijk voor het prijs- en kwaliteitsbewust inkopen van niet-handelsgoederen en -diensten voor Audax. Denk hierbij aan goederen en diensten op het gebied van marketing, logistiek, facility, HR en ICT. Jij weet hiervoor een forse kostenreductie voor de organisatie te realiseren zonder in te leveren op kwaliteit en service en sluit hiervoor overeenkomsten voor het gehele concern. Tevens houd je toezicht op de naleving van een adequaat contractmanagement en draag je bij aan het verder professionaliseren van de inkoop binnen Audax.

Belangrijke focus ligt op het realiseren van besparingsprojecten. Jij initieert en coördineert deze projecten. Je zorgt voor afstemming en communicatie met de betreffende managers. Vanuit jouw expertise op het gebied van inkoop van niet-handelsgoederen, tenderprojecten en kostenbesparingen ben je een belangrijke sparringpartner voor de organisatie.

Je bent verantwoordelijk voor:

  • het inkopen en uitbesteden van producten en diensten, zodanig dat deze tijdig, tegen optimale condities en volgens de verlangde specificaties ter beschikking komen;
  • het realiseren van besparingen met behoud van of verbetering van de in te kopen goederen en diensten gebaseerd op Total Cost of Ownership;
  • het selecteren van en stevig onderhandelen met leveranciers over de optimale inkoopcondities;
  • het adviseren, begeleiden en ondersteunen van budgethouders/stakeholders bij complexe inkooptrajecten en zorgen voor een tijdige en adequate informatiestroom;
  • Het inhoudelijk vormgeven en bewaken van het tenderproces;
  • het signaleren van verbeterkansen en besparingsmogelijkheden en je bent continu op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in de markt.

Daarnaast ben je:

  • aanspreekpunt voor interne en externe partijen betreffende de inkoop van niet- handelsgoederen en -diensten;
  • actief betrokken bij de opvolging van contractafspraken en evaluaties met leveranciers en het afwikkelen van klachten en claims.

Je rapporteert aan de Commercieel manager en werkt op twee locaties. Dat betekent dat je in staat bent om zelfstandig de leiding te voeren over jouw projecten.

Functie-eisen:

  • een afgeronde HBO-opleiding, aangevuld met NEVI 1 of een vergelijkbare inkoopopleiding;
  • minimaal 4 jaar werkervaring in een commerciële inkoopfunctie binnen een (middel)grote, dynamische en commerciële organisatie;
  • aantoonbare ervaring met het succesvol uitzetten en coördineren van tenders, voeren van (contract)onderhandelingen en realiseren van kostenbesparingen;
  • uitstekend commercieel instinct en overtuigingskracht;
  • uitstekende analytische, relationele, communicatieve en onderhandelingsvaardigheden;
  • een stevige persoonlijkheid met een pragmatische en resultaatgerichte instelling;
  • zelfstandig en sterk planmatig kunnen werken: je behoudt het overzicht over de diverse lopende tenders en bent in staat meerdere activiteiten tegelijk te organiseren en uit te voeren.
  • een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • kennis van de actuele wet- en regelgeving op het gebied van inkoop.

Tot slot: Om succesvol te zijn in deze functie ben je een ondernemende en resultaatgerichte professional die zich op elk niveau in de organisatie thuis voelt. Je bent in staat om informatie te verwerken tot scenario’s waaruit gekozen kan worden. Je weet deze te communiceren en presenteren.

Dit kan je elk moment van ons verwachten

Wij bieden je een afwisselende en verantwoordelijke functie binnen een informele organisatie waar elke dag anders is. Binnen de organisatie wordt gewerkt met korte communicatielijnen, is er een prettige werksfeer en zijn er goede arbeidsvoorwaarden. Wij hebben onder andere een 38-urige werkweek, bonusregeling, korting op aankopen in onze AKO-filialen en onbeperkt toegang tot www.goodhabitz.com met meer dan 100 online trainingen. Zo kun je jezelf altijd blijven ontwikkelen.

 Over ons

Audax, met vestigingen in Nederland en België, is een onderneming die zich, in de breedste zin van het woord, richt op het uitgeven, vermarkten, verspreiden en verkopen van printmedia en andere producten en diensten. Audax is actief in de gehele keten: van het creëren van content tot aan de verkoop aan de consument.

Audax stelt samenwerking met derde partijen en verbreding van logistieke activiteiten centraal. Dit is, net als kostenbewuste distributie, verbreding van aanbod op high traffic verkooppunten en het creëren van sterke tijdschriftenmerken via verschillende mediakanalen, te herleiden uit onze kernwaarden: Klantgerichtheid en Ondernemerschap.

 Je reactie

Audax kent een cultuur van korte en directe lijnen, snelle doordachte beslissingen, pro-activiteit en goed koopmanschap. Dit vraagt om ondernemende medewerkers die continu inspelen op de actualiteit. Wil jij een bijdrage leveren aan ons succes en herken je jezelf in het profiel? Dan komen we graag met je in contact via onze website www.ako.nl/werken-bij.

De sollicitatieprocedure bestaat uit een eerste gesprek, en één of twee vervolggesprekken. Daarnaast doen wij altijd nog een referentiecheck. Voor meer informatie over deze functie kun je ook contact opnemen met Darina Castricum, personeelsfunctionaris, telefoonnummer 088-1338635. Voor meer informatie over onze organisatie kun je terecht op www.audax.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

 

 

2018-08-08T10:19:03+00:00 woensdag, 8 augustus, 2018|