Audax geeft Belgische tijdschriften nieuw thuis

Audax geeft Belgische tijdschriften nieuw thuis

Uitgeverij Cascade overgenomen door Persgroep Publishing en MEDIALAAN

Het Nederlandse mediabedrijf Audax heeft met de Persgroep Publishing en MEDIALAAN, die vanaf 2019 een nieuw mediabedrijf zullen vormen, een overeenkomst bereikt over het overnemen van de Belgische Uitgeverij Cascade. Deze verkoop past in de strategie van Audax om zich meer te focussen en zich beter in stelling te brengen voor een duurzame toekomst. Imapress, de distributiemaatschappij van Audax, blijft de distributie doen van de titels van Uitgeverij Cascade in België.

Cascade geeft een aantal tijdschriften uit, zoals het weekblad Primo, het maandblad EOS, het wielermagazine Bahamontes, het magazine Motoren & Toerisme en het meidenblad For Girls Only. De uitgeverij telt 26 medewerkers die mee overgaan. Hubert de Leeuw, CEO van Audax, hierover: “De veranderende tijden en kansen in de markt maakt dat wij nu heel gericht keuzes maken. Gelukkig heeft Audax een excellente relatie met De Persgroep die al vele jaren teruggaat. Het is mijn overtuiging dat het de juiste thuis is voor de tijdschriften van Cascade. Ik ben de medewerkers dankbaar voor de jarenlange prettige samenwerking en wens hen het allerbeste toe voor de toekomst.”

 

2019-01-15T14:02:05+00:00vrijdag, 29 juni, 2018|